Založ si blog

Už len divák

Den po mojich narodeninach a prebdenej noci v clube som sedela s ucesom na blbecka, s pekne silnou kavou v kuchyni u babky. Cela rodina sa prehanala po dome a len same chvastanie a kec, kec, kec.. Ja tieto oslavy tak strasne nemusim. Nastastie si na mna zmyslelo len malo ludi (v tom case mala narodeniny aj moja mala sesternica), tak ma nechali osamote s mojou kavou. Samota mi nevadila. Vyhovuje mi rozvalit sa v kuchyni na gauci, pustit radio a sledovat male slecny ako sa hraju.. No lenze mna nemozu nechat si vychutnat pokoj. Hned som tam mala nasackovanu moju volakedy naj sesterku a kamosku, ktora bola vtedy ako moja druha polovica. Teda az kym si v puberte nezacala s chlapom o 11 rokov starsim. Potom sa to cele zmenilo a vsetko co bolo, zrazu akoby nikdy predtym neexistovalo. Spoznala som ho a aj jeho kamoskov v tej dobe ako ona. A pekne ma od nich poslala do certa. Chybaju mi? Nie, ani nahodou. No chyba mi priatelka, s ktorou sme boli dost prepojene. Co uz aj take musi byt. Pokusov o novy zaciatok bolo niekolko, ale stalo to doslova za hovno.. Pride ku mne a kukame na seba ako na debilov. Tak naco za mnou chodi, ked nema problem o mne hovorit ako o dakej nekompletnej osobe? Neriesim a dalej popijam svoju lahodnu kavicku. Zrazu vybehla do inej miestnosti a za chvilu uz na mna krici aby som na chvilu prisla za nou. Tak ako poslusny psicek sa zdvihnem a idem.. Sedeli sme ako take dve knofly a len tak zrazu sa na mna vyruti so slovami, ze bude svadba. Pozeram na nu nechapavo a tak v duchu si vravim vsak fajn. Jej sestra je asi s tym starym „Bubom“ tehotna – fajn. Sice je stara jak ja, druha najstarsia z nasej rodiny, ale tak fajn. Zas v niecom prva, ale tak O.K! Potom potichu doda, ze bude dieta. No mala som pravdu.. Ale iba polovicnu. Moja „mala“ sesterka je v 18, nacatom zivote, pri neskoncenej strednej tehotna. Hmm, este lepsia situacia. To by chcelo nieco tvrde. No po akcii z dna predtym asi tazko. Tak teda odchadzame spat do kuchyne a usmievame sa na seba ako dvaja idioti. Vtom pride nasa primadona (jej sestra, o ktorej som si myslela, ze sa bude vydavat) a hned za nou kraca aj jej takmer 50rocne Bubu!! Nepochopila som, z akeho dovodu si Bubu sadol do kuchyne. Nech ide k nasim vsa su tie iste rocniky. Teda Bubu je o daco starsi nez primadonin otec.. (ale tak ked sa maju radi, je tam chemia a peniaze, preco nie) Doriti. V tom dome nikdy nemozem mat sukromie. S Bubom prebereme asi dve vety a uz aj s nim si vymiename umele usmevy. No i tak bol najlepsi prichod nasej primadony. Tvariac sa, ze pocuvam a ze ma velmi zaujima to, co sa rozobera, pozeram von a pomaly chlipem kavu..

 

Som v praci.. Strasna otrava. Prace ako na kostole a neviem kam skor skocit. Mojim riesenim je, ist si skontrolovat postu. Neverim. Prisiel mi mail od tehulky. Na to, ze sa so mnou nebavi a ja sa uz o komunikaciu nesnazim, pretoze po tych vsetkych podrazoch som to vzdala, sa ozaj cudujem.. Stalo tam nieco v style – ..pojdes mi za hlavnu druzicku..?

V nemom uzase neviem ani co robim.. Tusim som vyskocila zo stolicky a robila som nieco ako vitazny tanec :P.. Okamzite som prehrabala internet a pozerala, co vsetko robi druzicka a ake su jej ulohy a podobne. Bolo tam kopec veci, mala som toho strasne vela pred sebou, okrem ineho aj planovanu dlhsiu dovolenku na ucenie na statnice, dopisanie bakalarky, ale vsetko som si zacala zariadovat tak, aby som mala dostatok casu na vsetko.

 

Presiel tyzden, dva, tri, mesiac, dva mesiace a nic. Od pomaly cudzich sa dozvedam, ze ma saty. Ze ma miestnost. Ze bude taka a onaka vyzdoba. Ze bude to a ono. Ked jej volam nezdviha. Ked jej pisem neopisuje, Odpise az za dost dlhu dobu a to v style – potom sa dohodneme. Fajn.. Pripadam si ako taka posledna moznost. 2 mesiace pred svadbou nam donesie oznamenie o svadbe a ked sa sestra na nu vyruti, ze si bere so sebou priatela tak ako-tak prikyvne, ze hej. Potom pozrie na mna a hovori: „..ty nemas nikoho, ze..?“. Krutim hlavou, ze nie. Ale sak neni problem ja si mam koho vziat. Ale prerusi ma svojim hlasnym NO VYBORNE! Budes s priatelovym bratom.. Co prosim? Preco mam byt s cudzim? A preco mam sediet pri stole jej spoluziacok? Tak ked uz tam mam byt za debilka, tak nech som aspon s dakym, s kym sa aspon porozpravam. Berem stryka, rodicov aj sestru.. No mam smolu.. Fajne.

 

Svadba sa pomaly blizi. Vlastne o 3 tyzdne je to tu. Zacinam teda vymyslat s kamaratkou, aku rozluckovu oslavu jej spravim. Mam na to prilis malo casu, kedze o 2 tyzdne statnicujem. No presli sme rozne podniky, vymyslame program, kde co vziat a ja stahujem a hladam rozne fotky, z ktoreho jej chcem spravit video. Pri prezerani starych mailov, som nasla nase stare fotky, nase stare maily a vo mne sa cosi pohlo. Mozno este nie je neskoro. Mozno sa nase priatelstvo predsalen da este zachranit. Mozno to bude opat take dobre. Aspon priblizne..

No neprejde ani den a uz mi pise nasa spolocna kamoska a pyta sa ma, co hovorim na tu rozlucku v clubeXY.. Nechapavo pozeram na to, co mi pise. Cize zbytocna robota, zbytocna snaha. Ani na toto ma nepotrebuju ako vidim. Skoda len, ze ma co i len neinformovala o rozlucke. Zrejme to ma v plane den predtym. Neviem, netusim. Vzdala som to. Nevrati sa to a uz ozaj nechcem. Viem, ze nemam kadejake znamosti na vybavenie podnikov, ale mohla som a hlavne chcela som. Ale tak kedze Bubu je byvalym vlastnikom isteho clubu v nasom meste, tak je to jasne. Co uz. Opat mimo.

Najkrajsie na tom vsetkom je, ze i ked ma pozve (co zrejme ano) tak sa tam nedostavim. Nie z trucu, ale na ten den mam kupene listky na koncert. Ideme s priatelmi a potom sa chystame oslavit statnice (v pripade, ze sa podaria..). A mozno je to tak lepsie..

 

Teraz celkovo pochybujem o tom, preco ma volala ako druzicku, ci jej to nahodou babka nepovedala. Totiz patri sa, aby si pozvala najprv dakoho z rodiny a slobodneho a to som len ja a volakedy sme mali dobry vztah. No mohla mi povedat, ze radsej by dakoho ineho.. Cakala som viac. No uz necakam nic. Vlastne mozno ani kyticu nakoniec neponesiem :). Aj tu by mi asi mali vziat..

 

Jedine co ma mrzi je, ze som ozaj dufala, ze to mozno opat bude dobre, ze opat sa zblizime. No uz nechcem. Chcem to takto nechat. Na svadbe si zatancujem a pred polnocou odidem pozriet kamarata na volby a domov..

..vitaj zivot

20.03.2011

„Taký je život“ – povedal Klaun so slzami v očiach, a na tvár si namaľoval úsmev. Tento výrok som si nedávno prečítala u priateľky na nástenke – na sociálnej sieti. Je to pre mňa teraz a vlastne už dosť dlho dosť výstižné, presné a dokonalé. Koľkým ľudom sa podarí nájsť toho „pravého/pravú“, toho pre ktorého/ktorú by spravili čokoľvek [...]

Zlé vysvetlenie slova „priateľ“ či nezvládnutie jednoduchej úlohy??

10.01.2011

Nakoľko som teraz bombardovaná nepríjemnými správami a vecami okolo mňa, rozhodla som sa napísať niečo o tzv. priateľstve. Zrejme len ja mám iný pohľad na všetko. Ide o to, že vždy (myslím, že ešte teraz je to tak) sa vravievalo, že dobrý priateľ je na telefónne nonstop nech sa deje, čo sa deje, že priplachtí kedykoľvek a v ktorúkoľvek chvíľu či hodinu. Alebo to [...]

Opat na cestach

13.08.2010

Tak nakoniec sa mi aj tento rok podarilo zmiznut z mojho sveta a ist poznavat iny. I ked povodne som chcela cosi ine, nez na co som sa vybrala, no nelutujem. Ako aj pred dvoma rokmi som sa nakoniec rozhodla pre Taliansko /Capri-Neapol-Rím-Benátky/. Vsetko sa zacalo uz 2 dni pred cestou, ked ma napadlo, ze ja vobec nechcem uz ist na dovolenku. Nevadi mi cestovat sama, praveze mi to vcelku [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 24469x
Priemerná čítanosť článkov: 2447x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy