Založ si blog

Afrika, Srbsko,..? Nie, doma zostan..

Uz od skoreho rana ma prenasleduje myslienka uniku z tohto sveta. Z mojho sveta. Planov bolo tolko, ale nikdy som nenabrala odvahu ich zrealitovat, popripade mi v tom cosi branilo. Jednoducho chcem ist prec.. Na 3 mesiace, 6 mesiacov alebo na rok. Je jedno kam, len chcem ist prec. Taky bol aj moj plan este pred par rokmi. Spravim bakalarske skusky a idem ta het a potom sa vratit a skolu dokoncit. Mala som v plane ist s mojou skolou do Afriky alebo podobne. Lenze zhrozene pohlady rodicov mi povedali svoje. Tento rok ma to pochytilo zas. Tento rok uz musim. Ale chcela som zacat „zlahka“. Co tak Srbsko? Stara Pazova, kde zije 7000 Slovakov. Na zaciatok by to nebolo zle. Tak na 6 mesiacov. Lenze opat je to tu. Tie oci, tie pohlady mojich rodicov. Je pravda, ze este neviem ako sa podaria skusky, ci nebude opravak, ale konecne som chcela vypadnut, skusit. No ako sa tak na to pozeram, podari sa mi daco podobne zrejme az po uplnom dostudovani skoly. Ale i potom sa istotne najde nieco, co mi v tom bude branit. Teraz, ked ma tu nic az tak neviaze, teraz je cas ist a nie potom. Potom moze byt cokolvek.

Pravdou zase je, ze obcas ma pochyti taky zvlastny pocit (?) a v tom momente mi je jasne, ze musim vypadnut, musim ist prec. Sak som aj isla. I ked to boli len narychlo naplanovane dovolenky. Jednoducho som potrebovala zmiznut z mojho sveta a tak som aj isla. Prvykrat co sa mi toto stalo, som si narychlo nasla daku poznavacku v Taliansku a isla som. Z tyzdna na tyzden. A nelutujem bolo to uzasne. Ta sloboda, volnost a to, ze Taliansko proste zboznujem – to je to :). Nove znamosti, zaujimavi ludia, nove zazitky,.. I ked bolo trochu blbe a ini sa zo zaciatku na mna pozerali trochu zvlastne, ze preco baba ide uplne sama. Mne to v tom momente bolo celkom jedno. Nikdy som nebola tej povahy, ze by som sla dakam sama. Ale celkom sa mi to zapacilo. No a druhykrat som takto odisla sem na Slovensko usporiadat si myslienky a zasa sama :). No toto bolo opat o inom uzasny oddych, relax, uau.. Nemam co dodat. Za ten jeden predlzeny vikend som si oddychla viac, nez kedykolvek predtym.

No ale k veci. Ide o to Srbsko. Tu nejde o to, ze potrebujem uniknut ale chcela som skusit nieco ine. A tak trochu vymenit tento svet za iny. No ako to teda vyzera, zmozem sa len na dake letne vycestovanie a budem pokracovat zrejme v studiu. Co uz teda. Ale ani taky mesiac v lete mimo by nebol zly. Len to by mi najprv pani ci damy museli odpisat na moje dotazy co som poslala uz pekne davno. Co sa tyka toho Srbska. No uvidime, co cas da.

Len teraz zas mam pocit, ze by sa aj zisla „dovolenka“.. Co tak vybavit si dake ubytko na 3 noci dakde v zahranici? Potom staci sadnut do vlaku a jedeem. No pri takychto napadoch si potom len poviem: „..hmm skoda, ze henta ma toho a ten ma tu, ze ta je vydata, ze ta ma dieta, ze ten a ta studuju a teda nemaju peniaze na cestovanie..“. No a sama ist takto to nie. Ja osobne by som s tym problem nemala. Neist cez agenturu. Ale och moji blizky.. Toto skusat radsej nebudem. Ak sa mi teda podari niekoho presvedcit, este teraz cez sviatky by som rada takto vypadla do zahranicia alebo mne staci aj Slovensko. Sadnem na bus, vlak a jedem. No len najst niekoho, kto sa na to tiez da..

..vitaj zivot

20.03.2011

„Taký je život“ – povedal Klaun so slzami v očiach, a na tvár si namaľoval úsmev. Tento výrok som si nedávno prečítala u priateľky na nástenke – na sociálnej sieti. Je to pre mňa teraz a vlastne už dosť dlho dosť výstižné, presné a dokonalé. Koľkým ľudom sa podarí nájsť toho „pravého/pravú“, toho pre ktorého/ktorú by spravili čokoľvek [...]

Zlé vysvetlenie slova „priateľ“ či nezvládnutie jednoduchej úlohy??

10.01.2011

Nakoľko som teraz bombardovaná nepríjemnými správami a vecami okolo mňa, rozhodla som sa napísať niečo o tzv. priateľstve. Zrejme len ja mám iný pohľad na všetko. Ide o to, že vždy (myslím, že ešte teraz je to tak) sa vravievalo, že dobrý priateľ je na telefónne nonstop nech sa deje, čo sa deje, že priplachtí kedykoľvek a v ktorúkoľvek chvíľu či hodinu. Alebo to [...]

Opat na cestach

13.08.2010

Tak nakoniec sa mi aj tento rok podarilo zmiznut z mojho sveta a ist poznavat iny. I ked povodne som chcela cosi ine, nez na co som sa vybrala, no nelutujem. Ako aj pred dvoma rokmi som sa nakoniec rozhodla pre Taliansko /Capri-Neapol-Rím-Benátky/. Vsetko sa zacalo uz 2 dni pred cestou, ked ma napadlo, ze ja vobec nechcem uz ist na dovolenku. Nevadi mi cestovat sama, praveze mi to vcelku [...]

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 24483x
Priemerná čítanosť článkov: 2448x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy